webpage counter
Daisypath Friendship tickers
"jangan bersedih.jadilah wanita yang paling bahagia"
"bila datang kepadamu berita tentang kekuranganku.itu adalah bukti sesungguhnya diriku sempurna"

ASSALAMUALAIKUM KAWAN-KAWAN

Jumaat, 27 November 2015

Bandung

tak penah walau sekali aku ngepost tentang keberadaan aku di bumi Indonesia untuk beberapa saat.
ok tipu.
lebih kurang beberapa hari dalam jangka masa seminggu.
aku dari balek dari Bandung dulu nak nulih
tapi malas dia syaitonirojim
aku tulih dalam pikiran
aku semat pakai hati
aku recall guna memori.
giteww.

malam nie aku rindu Bandung.
rindu kenangan mungkin.
dalam beberapa detik kat Bandung
macam2 yang jadi.
aku tanak ingat yang busuk2.
kita ingat yang manis2
sebab semua keadaan tu alhamdulillah kembali pulih.

kenapa aku gila sangat dengan Indonesia
satu ja.
aku suka tengok movie seberang
movie taw
bukan sinetron 6787 episod silih beganti kejap maid mati
tetiba hero hidup
heroin kawen dengan anak tiri
lembu beranak dua
kembar siam
tertukar di sepital.
bukan bukan.
ini filemnya
jauh sekali cara pemikiran seberang dengan Malaysia.
dari segi pembuatan cerita.
tengok dan nilai
lainlah kalau hampa peminat suamiku encik perfect blablabla
mungkin xbersetuju dengan aku
semestinya.

ya
aku masih berhajat
masih menyimpan hajat
impian
cita2
dan apa ja untuk dicapai
untuk kembali ke tanah Indonesia
walau bukan di Bandung
tapi moga Allah wujudkan aku dimana2 bumi Indonesia untuk aku jamah buat sementara.

kalau aku xp sorang pon
aku paksa laki aku bawak aku
hahahahahahahahahah!!

ok.
bai,


Sabtu, 14 November 2015

tok


dulu masa lepas balek dari sepital..
tok slalue tanya aku "na..doktor ckp pa??"
tapi skunk.. tok da tak tanya..

dulu masa tok kena p spital untuk medical checkup mata
tok slalue ajak aku p teman dya..katanya wat kawan bersembang
tapi skunk..tok da tak berteman..da takda kawan bersembang..

dulu masa tok kena masuk sepital..
aku mati2 xmau tido ospital ngan tok..
tapi skunk..aku syukur sebab tuhan lembutkan ati aku untuk tido kat sepital ngan tok

dulu masa tok kat sepital..
aku tido kat lantai..
tapi aku taktaw tok pon tido xlena sebab pk aku kat bawah sejok,banyak nyamuk..

dulu masa balek hostel kat kulim..
aku slalue lepak ptg2 umah tok..
tapi skunk..aku lepak ptg2 tanpa tok..

dulu kalo mama abah beli pape suro aku anta benda too kat umah tok malam2..
bawu bukak pintu umah aku...aku da jerit nama tokk...
tapi skunk..aku da tak jerit cmtoo dah..

dulu aku p umah tok ptang2..
slalue nampak tok amik angin ptg kat kusyen depan umah too..
aku p sembang2 ngan dya..dya cite macam2..
tapi skunk..kalo aku p dok sitoo..da takda da cite macm too..

dulu tok slalue dok atas buai depan umah ngan wan
lepas wan takda..tok duduk ag sitoo..tempat peberet tok mungkin
tapi skunk..buai too begerak..tapi tanpa tok ag..

dulu masa tadika..balek skolah tok slalue bwat nasik ngan minyak lauk+ikan kembong kat aku..
tok cakap..macam bagi makan kat kucin..
tapi skunk..kezen aku..adik aku..xdapat pon ase cmtoo..aku sowg jee..

dulu seblom balek teknik kulim..aku salam ngan tok..tetiba aku cium pp tok..
aku tersentak..aku taw tok pon tekejot..sebab aku tak macm too seblom niee...
tapi..aku da balek ane2..aku da tak cium pp tua too ag..

dulu masa dapat tawaran masok limkokwing..
tok yang suro p sangat..dya ckp pree..p jelaa..
tapi skunk..aku memang kat sini..blaaja kt limkokwing sebab tok ngan wan peneroka..

dulu masa balek cuti dari limkokwing..
macam biasa..aku ske p sembang2 ngan tok..
tok ada cakap..tangan dya denyut2..
aku cakap..tertindih tangan kot masa tidoq..
tapi skunk..aku bawu taw..too kan tanda2 owg nak meninggal..

dulu masa aku da nak balek limkokwing..
aku salam ngan tok..
dapat laa duet sket tok bagii..
tapi aritue..tok tak bagi duet..
tok cakap..
"na..ang ngaji la elok2 kat sana..tooo ja tok boley tlong..."

dulu masa lepas asar...
aku bangun tydo..ada cal dari umah..eman yang cakap
"kakak..tok da takda.."
"bila??"
"bawu ja tadi"
aku terdiam..dan aku smbot ngan innalillah..
tapi aku tak balek kampong..
tgok tok..
sebab aku exam..
bodohnya aku...

dulu aku balek cuti..
aku mula tingatkan tok...
tapi skunk..aku sedar tok da takdaa...

dulu aku mula tringat..
makcik mai cari belacan kat umah sebab tok nak makan sambal belacan..
tapi kat umah belacan habes..aku pon tatw sampai ke tak hajat tok nak makan sambal belacan too..
kalo aku taw yg too mungkin yang terakhir..
aku sangop g bli belacan..

dulu masa tok cite yg tangan dia berdenyut2..
tetiba otak aku menerawang...aku berpk sambel aku tgok je tok..
"cane kalo satu ari tok da takda..cne ari2 aku.."
tapi skunk...aku da tawu..da ase..mcm nie laa ari2 aku tanpa tok...

dulu kalau aku taw..tok nak tinggalkan kami semua..
tiap2 ari aku nak amik gambaq ngan tok..
nak simpan..
tapi aku taktaw..

dulu aku doakan semoga tuhan cucuri rahmat keatas roh sedara mara ngan sahabat handai aku yang da takda..
tapi skunk tok pon tergolong sekali...

dulu aku selalu dengar owang cakap..setiap pertemuan ada perpisahan..
tapi skunk..aku akui..semua kebenaran too...

-al fatihah untuk semua umat islam yang telah kembali ke rahmatullah-
-semoga tuhan mencucuri rahmat ke atas rohnya..-
-amin-

p/s:aku lebey rapat dengan tok ngan wan belah abah..mungkin sebab sebelah umah..
dulu aku ada 2 tok..2 wan..
skunk..aku jeles bila owg masih ada tok ngan wan..