webpage counter
Daisypath Friendship tickers
"jangan bersedih.jadilah wanita yang paling bahagia"
"bila datang kepadamu berita tentang kekuranganku.itu adalah bukti sesungguhnya diriku sempurna"

ASSALAMUALAIKUM KAWAN-KAWAN

Ahad, 13 Julai 2014

indah harlina

' kita bukanlah orang kaya, tapi kita bukan xberduit langsung'

pernah dengar ayat ni?
ok ni ayat drama.
kerana terpaksa aku relakan
ayat bapak indah
episod berapa aku xingat
yang pasti ada
mohon review balek di tonton.
*tetiba.hahahha!

ini agak terbukak
harapnya xda yang terasa sampai nak cakap bebukan
kita selalu cakap kita takda duit
aku cakap sebagai sorang student ok
tapi pusing2 kekadang
ada jugak la duit tu
lepas untuk makan hari ni
tapi ada jugak yang xlepas makan
tp sekurang2nya xmati kebuluran.

pernah masok masjid kan?
pernah nampak tabong masjid?
gila xpenah nampak
lain la bebuat tak nampak
hahahahahaha.

aku pernah baca
atau mungkin aku dengar la

' kalau masok masjid.atau nak bersedekah.cuba amik duit yg paling besar dalam beg duit.dalam poket mungkin.dan sedekahkan duit tu.insyaAllah.kita akan nampak balasan nanti '

kita setuden ok
xkan la dalam purse nak ada 100 sekeping
bapak xlogik
logik la kalau dia baru amik duit
tp atm slalu bg duit 50
selalunya paling besar pon 50 dalam poket
ce try bg sedekah 50 too
tgok apa jadi

jadi berat hati kan?
hahahaah
yeargh aku tawu too
tapi aku jugak penah baca atau dengar macam ni

' duit yang kita simpan.bukan hak milik kita.tapi apa yang kita sedekahkan.itu tabungan kita.itu simpanan kita '

dan last jugak

' sedekah yang paling diterima di sisi Allah ialah apabila kita bersedekah, kita akan rasa kehilangan '

jinak2kan diri dalam bersedekah
insyaAllah
sampai satu tahap
mana la tawu
kita masok masjid
ternampak tabung masjid
sampai ada satu rasa dalam hati
rasa bersalah sebab tak masokkan duit

sedekah ikot kemampuan kawan2
tapi xsalah mencuba
insyaAllah
moga Allah redha

selamat berpuasa ! :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

klik di sini.