webpage counter
Daisypath Friendship tickers
"jangan bersedih.jadilah wanita yang paling bahagia"
"bila datang kepadamu berita tentang kekuranganku.itu adalah bukti sesungguhnya diriku sempurna"

ASSALAMUALAIKUM KAWAN-KAWAN

Khamis, 10 Oktober 2013

kawan kawan

dari kecik
telinga saya sering disumbatkan
dengan bait2 ayat sebegini mungkin dalam versi yang berbeza

'carik kawan yang elok2..jangan kawan dengan kawan yang tak berjenis'

ok..berjenis disini bermaksud
kawan yang ntah apa2.

itu dulu..
masa zaman muda belia saya
masa pemikiran disogok dengan percakapan sekeliling
tanpa sempat otak saya menghadam maksud

tapi ini cerita sekarang
selepas saya mampu berfikir secara waras
sewaras seseorang yang mencecah 20an

kawan tak mampu dipilih
sebab kawan datang tanpa dipinta
tetiba kita berkawan
mana ada time nak berkenalan
kita tanya dia
weh..ok ka aku kawan ngan ang?
mak aku pesan..carik kawan hat elok2..
ang rasa ang elok?
saya rasa kalau soalan ini dilontarkan
sampai ke mati kau tak berkawan
haha!

percayalah
kita boleh berkawan dengan semua orang
walaupun dia too jahat nauzubillah
di setiap jahat dia
ada sekuman kebaikan dalam diri dia

bila orang cakap.
sapa kawan kita too yang akan tunjukkan diri kita
ini pon aku rasaa xboleh pakai
yang boleh tunjuk sapa diri kita
kita sendirik

kalau kawan too jahat
berkawan dengan orang jahat
sebab orang baik
nak berkawan dengan orang baik ja
sampai ke sudah
jahat tetap jahat
baik tetap baik
eh
salah..
belom tentu dia baik sampai bebila

tepok dada
tanya iman
kita boleh ubah kawan kita walaupun kita nie tak sebaik mana

macam saya cakap sebelum nie
sejahat2 manusia..
ada sedikit kuman baik dalam hati

selamat berkawan kawan2



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

klik di sini.